tisdag 3 september 2013

Välkomna till det nya läsåret!


Hej!

Nu har höstterminen kommit igång och vargarna har installerat sig i sin nya lya. Det har varit en händelserik inledning på det nya läsåret med mig (Uffe) som ny lärare, nya klasskompisar, nytt klassrum och ny matsal!

Det här blir mitt första inlägg i vargarnas blogg. Meningen med den kommer liksom tidigare år att vara att här sammanfatta vargarnas skolveckor. Bloggen blir alltså hemmens möjlighet att följa med elevernas vardag i skolan. Samtidigt blir bloggen en form av dagbok, där vi alla kan blicka bakåt för att se vad vi varit med om under terminen. Jag hoppas att många kommer att tycka det är roligt att följa med denna blogg!

Det tog lite tid att ordna "överlåtandet" av bloggen till mig och lite andra problem med klassen kamera, men jag lovar att fotoutbudet kommer att vara stort framöver.


Det har blivit flera cykelutfärder till Strandbadet på idrotten. Under den första utfärden drabbades flera vargar av varierande olyckor under färden, men lyckligtvis är alla på benen igen.


Bra idé att passa på och bada medan vädret är fint...


...och mycket tyder på att vi kommer att få flera riktigt fina dagar nu i början av september!


Skolfotograferingen var förra veckans torsdag och fredag. Skolan har vuxit igen: att plåta hela skolan på en gång innebär numera att få ca 250 elever på samma bild!


Övning av glada miner inför klassfotot =)


Ha en bra fortsättning på veckan allihopa!

/Uffe


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar