torsdag 16 oktober 2014

Vargrapport v 42.

Hej!

Den här veckan blir det ett kort inlägg. Jag kommer att vara borta från skolan nästa vecka och har fått jobba en hel del med planeringen för att mina vikarier och vargarna skall få en bra vecka tillsammans. Men några nya bilder blir det ju alltid i alla fall.

Ett av höstens teman i klassen är rättstavning. Vi har börjat en ny period av diktamen, så vargarna skall få feedback på hur de stavar. I matten närmar vi oss slutet på kapitel 1 och det första provet blir veckan efter höstlovet. Mina besök på vargarnas musik och idrottslektioner har imponerat på mig, för jag tycker att de gått framåt mycket under hösten i flera olika ämnen.

Snart är alltså lovet här. Jag önskar både vuxna och yngre vargar ett skönt höstlov!
 Lektion i klassen. Rickard har vikarierat för Camilla under hennes semester.
 Idrott i idrottssalen på Gripsholmsskolan.
 Spelupplägg: Passa basketbollen inom laget fem gånger utan att de andra laget får tag på den.
 Musik: Vargarna kan nu plockas ihop till ett riktigt band!
 Basist och gitarrist.
 Trumslagaren väntar på startsignalen.
 Tuff keyboardist.
Vår vackra matsal fortsätter att slå oss med häpnad. En av de finaste i landet?

/U


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar